Står det mellan Chelsea och City?


Manchester Citys klara 3-0-seger borta mot Wolverhampton visar att laget håller äntligen på att få ordning på sitt försvarsspel. Roberto Mancini har prövat en lite annan försvarsuppställning i sina två första matcher som tränare för klubben och det har fungerat. Dessutom har han lyckats med andra beslut han har tagit i val av spelare. De två segrarna idag och mot Stoke i lördags tror jag kommer att visa sig vara en vändpunkt för City. Laget har fått en nytändning.

Ett annat skäl för City-anhängare att vara hoppfulla är Carlos Tevez islossning. Åtta mål på de sju sista matcherna (två i dag) har det blivit för den hårt arbetande argentinaren, som skapar väldigt mycket öppningar och målchanser.

Att ett bra lag har tur visade Chelsea i segern mot Fulham; ett självmål avgjorde en kvart före slut. Chelsea har en del skador och har fått kämpa i motvind ett tag. De är dock fortfarande min favorit till ligasegern. Men det finns ett stort Men. Klubben har vunnit många titlar i England de senaste åren; flera ligatitlar och båda cuperna, och Champions League är det stora målet den här säsongen. Jag tror att Chelsea går långt där och det minskar i så fall deras möjligheter att försvara ligasegern. Att sikta på både ligan och Champions League är riskabelt, då det sliter hårt på spelarmaterialet med så många avgörande tuffa matcher.

I början av säsongen tippade jag Chelsea som ligasegrare före Arsenal och Manchester City. Liksom Chelsea har även Arsenal siktet på Champions League, vilket också gäller Manchester United. Som det ser ut nu är dessa fyra lag ganska jämnstarka. Det talar för att det blir nytända City, som inte spelar i Europa i år, som blir den stora utmanaren till Chelsea...

Läs artikel i DN här.
Läs artiklar i Aftonbladet här och här.

Läs artikel i Expressen här och här och här.

Kommentarer
Postat av: J

-Jag tror att Chelsea går långt där och det minskar i så fall deras möjligheter att försvara ligasegern...

Man U vann ligan förra året.

2009-12-29 @ 09:22:12
Postat av: Anonym

1. Chelsea

2. Arsenal

3. Man Utd

4. Tottenham

5. Man City

6. Liverpool

7. Aston Villa

2009-12-29 @ 14:06:15
Postat av: Jonathan

Skitsnack, att city ens ska försöka utmana är ju bollocks, vet knappt om City tar top 4! vilket jag inte tror, liverpool,aston villa och tottenham är mycket bättre kandidater till det uppdraget.



1. Arsenal

2. Chelsea

3. Man utd

2009-12-29 @ 14:38:34
Postat av: Stefan Nilsson

Alltid roligt att få kommentarer. Det ska i vilket fall bli kul att följa ligan framöver...

2009-12-29 @ 15:29:46
Postat av: Wayler

Hm, jag tror inte city blir en konkurent. Jag tror faktiskt liverpool tar sig i kragen o klarar sig till topp 4.

1 chelsea

2Arsenal

3Man Utd

4Liverpool

2009-12-30 @ 02:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0