Försöker M konkurrera med SD?


Justitieminister Beatrice Asks (M) uttalande om att återinföra skampålen i svensk lagstiftning var ingen höjdare, för att använda ett understatement. Förhoppningsvis var det bara omdömet och tungan som slant.

Idén som Ask lanserade var att misstänkta sexköpares identitet ska avslöjas för deras familjer och grannar. Sveriges lag om att kriminalisera sexköp är utmärkt, men det här skulle vara en återgång till en medeltida rättsskipning. Om Moderaterna menar allvar så är det ett klockrent försök att konkurrera med Sverigedemokraterna. I så fall för andra gången i år. Då var det Fredrik Reinfeldt som var inne på att förbjuda en viss klädsel (burka).

Läs artiklar i Aftonbladet här, här, här och här.
Läs artikel i DN här.
Läs artikel i SvD här och här.

Kommentarer
Postat av: Krutov

Vad menar du med att M försöker konkurrera med SD? Menar du att; vilja ha hårdare straff mot brottslingar generellt är detsamma som att vilja skapa retarderade straff för MISSTÄNKTA brottslingar? Nej du, där finns en väsentlig skillnad. Och kanske du ska kolla upp vad dina egna partikollegor sagt i ärendet innan du yttrar dig.



Esabelle Dingizian, MP "Brevet ska skickas hem"

"– Jag tycker att det är bra att man riktar ljuset på sexköparen. För att komma till rätta med sexköpsproblematiken och i det avseendet tycker jag att förslaget är bra."



Man ska inte kasta pil i kuvös, eller vad det heter.....

2010-03-20 @ 00:54:12
Postat av: Anonym

"misstänkt för sexköp", det är väl kanske främst där skon klämmer för mig. Jag skulle stämma skiten ur staten om det kom hem ett grön-rött randigt brev med TORSK skrivet i skära bokstäver om jag var oskyldig.

I övrigt, mjäääää... Do as you please.

2010-03-20 @ 02:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0