Är City bättre än United?


Ja, frågan är inte obefogad efter Citys seger mot Barcelona på Camp Nou och Uniteds skrällförlust i ligan mot...Burnley (!). 

City har inte kommit före United i ligan på årtionden. Varför inte i år? På pappret är de ljusblå faktiskt jämnbördiga med United. Inters tränare Jose Mourinho förutspådde för en kort sedan att City tar hem ligan, till Alex Fergusons förtrytelse... 

Inför den här säsongen talar experterna inte längre om "the big four", alltså United, Chelsea, Liverpool och Arsenal, utan om "the big five". Personligen, även om jag är synnerligen partisk, tycker jag det är befogat. Premier League är vidöppen i år och City är ett av de lag som har en bra chans att vinna. 

Oavsett hur det går för City tror jag att United kommer att få svårt att vinna någon titel i år. Uniteds framgångar under 90- och 2000-talet har varit makalösa. Men alla epoker tar slut, antingen i brist på motivation, förnyelse eller finansiella muskler och jag misstänker att United åtminstone har brist på de två förstnämnda. Inledningen med två svaga insatser i ligan är i så fall ingen tillfällighet...

SvD idag.

DN idag.

Här är en annan DN-artikel idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0